poniedziałek, 14 stycznia 2019

TWÓJ NAJGORSZY BŁĄD

Nawet gdybym kogoś mocno skrzywdziła - a skrzywdziłam kilkakrotnie, szukałabym dalej usprawiedliwienia. Chciałabym widzieć w tym jakiś dobry punkt odniesienia mówiący 'musiałaś,rozumiem', rzadko kiedy taki się znajduje. Jako prawnik chciałabym wyszkolić w sobie umiejętność szukania powodów, którymi musiał się kierować chociażby morderca mordując, albo złodziej kradnąc. Potrafić uciszyć swoje zdanie,emocje a zacząć bez żadnego współczucia dla innych mówić tak by kogoś z tego wybronić, szukać elementu zaczepienia, potwierdzenia jakiejś tezy. To wielka sztuka i zawsze chciałam z grobową miną umieć spoglądać na wszystko wokół mojej osoby,bo to uczy nas, a jednocześnie jest bezlitosne. Prawo jest bezlitosne. Ale chciałam tu podać tylko taki przykład mniej więcej co mam tutaj na myśli pisząc o najgorszych błędach. Nie chciałabym tutaj udowadniać jaki popełniony czyn jest najgorszym, czy również jaki może gnębi mnie. Wiele mnie gnębi i czasem nie daje zasnąć późnym wieczorem. Są również takie,które nie chcą dać nam spokoju nawet w ciągu całego dnia,tygodnia,miesiąca,życia - zazwyczaj to te miłosne, których nie da rady uciszyć żaden alkohol,czy palenie papierosa(jednego za drugim, nawet pięciu).
Skupiam się akurat na tych,bo są mi bardzo bliskie. Gdybym mogła się spowiadać z każdego z nich to chyba nie starczyłoby mi na to mojego życia,z całą pewnością. Nie chwalę się tym,nie unoszę,nie popieram,czasem zapominam. Pamięć mnie często zawodzi z datami,zbiegiem okoliczności,imionami,czy miejscem wydarzeń. Zostaje mi pusta kartka,na której chciałabym umieścić wszystko co jest mi bliskie,co dobrze kojarzę,co kochałam,co chciałabym by tu było. Dużo jest takich ludzi,których nie ma. Często do nich wracam,obserwuje,droczę się,uśmiecham,usiłuje po chwili zagwizdać(choć nie umiem), cisza- nie zauważają. Bo tak działa czas na nasze błędy,one się wypalają,zostają zapomniane,wybaczone,a jednak czy wybaczenie zawsze znaczy to samo? Nie. Mogłoby równać się pocałunkom na ciele,namiętnym uniesieniom,poezji i przy tym zapomnieniu. Więc powiedz mi,czy będziemy kiedyś nie swoim błędem,lecz przeznaczeniem? Do tego jeszcze poprosiłam łyżeczkę cukru i gorzkiej herbaty. Dalej rozmawiajmy ze sobą jak z życiową szansą,bez prowokacji. Masz w stu procent racji.

\


KURTKA- CLICK @go-sport.pl

15 komentarzy:

  1. Ludzkie zachowanie, postępowanie i czyny są niezwykle skomplikowane. By w pełni zrozumieć co w danej chwili kierowało człowiekiem trzeba wniknąć w jego wnętrze i poznać to co najskrytsze...

    Cudowne ujęcia, ahhh jestem oczarowana Twoim spojrzeniem :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie trafiłam na tak merytoryczny blog! Dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciężko jest znaleźć przyczynę, sensowny powód każdego zachowania. Mam odczucie że czasami nawet lepiej nie szukać
    Pozdrawiam cieplutko
    www.just-do-one-step.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie zawsze da się znaleźć dobrą przyczynę, powód ludzkiego zachowania😣 nasze zachowania i czyny są za bardzo skomplikowane 😐 piękne zdjęcia
    Spam2506.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj się oczywiście zgodzę. Zdaje sobie zawsze sprawę, że jeśli przyjdzie mi bronić w sądzie morderce to nie zawsze odnajdę dobre przyczyny jego zachowania by go obronić. To nigdy nie jest proste. Moim zdaniem większość ludzi,którzy się tak zachowują i są zdolni do takich rzeczy nie są zdrowi psychicznie.

      Usuń
  5. Ale mega tekst aż musiałam przeczytac go drugi raz. Ale najbardziej moją uwagę przykuły twoje włosy, są takie boskie ! Pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze moim marzeniem było by teksty jakie tu publikuje były przez czytelników czytane kilkakrotnie - to znaczy, że musiało mi się udać napisać coś dobrego. Strasznie mi miło czytać takie rzeczy.
      A co do włosów to zwykły warkocz jak to się mówi, a czyni cuda i burza loków zostaje na głowie.
      Dziękuję za odwiedziny u mnie!

      Usuń
  6. Wspaniale że starasz się szukać drugiego dna w czyimś zachowaniu, dzięki czemu możesz każdego zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazwyczaj na akcję jest reakcja, czyli każdy skutek ma przyczynę. To wiedza i doświadczenie pozwala coraz więcej przewidywać i tak sterować wydarzeniami, aby przewidywać skutki działań. Doświadczenie i wiedza pozwala unikać zła i je eliminować z życia. Jeśli ktoś dąży do chaosu to w tym celu niszczy struktury społeczne, więzi międzyludzkie, zaciera historię.
    Fajna kurtka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Też się czasami zastanawiam, co kieruje ludźmi, których wymieniłaś, szczególnie mordercami. Ciągle ktoś ginie z czyichś rąk, media powoli przestają o tym nawet mówić, jakbyśmy się uodparniali na taką informację. To też jest dla mnie straszne. Zdarza mi się też oglądać filmy psychologiczne, o matko, po czymś takim to już w ogóle człowiek myśli i myśli przez nawet kilka dni.
    Mówi się, że to "zwierzęce instynkty" w człowieku siedzą. Ja jednak patrzę na zwierzęta codziennie i będąc ich miłośniczką, może też już trochę znawczynią, stwierdzam, że to nie może pochodzić od zwierzęcia. Zwierzęta są dobre, w większości. To po prostu człowiek.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwierzętami zawsze kieruje 'instynkt przetrwania' jeśli mówimy o tych dzikich. Ludzie nie muszą kogoś zabijać by przetrwać, po prostu najczęściej mają zaburzenia psychiczne, kierują się swoim dobrem, chcą więcej pieniędzy,więcej władzy, więcej wszystkiego. Mimo to prawnicy muszą takich bronić, sama będę musiała w swoim życiu z pewnością nie raz takich zwyrodnialców bronić. Można się na to nie zgodzić, fakt. Ale sama nie wiem czy bym chciała tak każdemu odmawiać. Wtedy trzeba szukać milion opcji z napisem "dlaczego?". Bo nie zabija się od tak, musi być jakiś powód.

      Usuń
  10. Przeczytałam raz, drugi i trzeci.. Musialam pomyśleć, wyciągnąć refleksje. Bardzo lubię takie teksty, które dają możliwość zatrzymania się i pomyślenia. A zdjęcia, niesamowite. Piękny post. Pozdrawiam, pisanepedzlem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy czytam takie komentarze, to aż mam ochotę się zabrać za pisanie. Dziękuję Ci za to!

      Usuń
  11. Mi też czasami przychodzą taki myśli do głowy i zastanawiam się nad tym. Pięknie to wszystko ujęłaś :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.